Έλληνες οδηγοί που σκοτωθήκανε σε αγώνες Rally (Βίντεο + Φωτο)

Φόρος τιμής στους Έλληνες οδηγούς και συνοδηγούς που θυσίασαν την ζωή τους στον βωμό των αγώνων και της ταχύτητας.
Για να θυμηθούμε λοιπόν εκείνη την παλιά αλλά και την νέα γενιά "ηρώων" που χάθηκαν κάνοντας αυτό που αγαπούσαν περισσότερο!!!

Πέτρος Κουβάτσος (7/1963)

Τον Ιούλιο του 1963 ο Πέτρος Κουβάτσος χάνει τον έλεγχο της Alfa Romeo Giulia στην τελευταία δεξιά στροφή της ανάβασης Φιλέρημου.Το αυτοκίνητο βγαίνει εκτός πορείας χτυπώντας σε δέντρο (ελλιπεί τα μέτρα ασφαλείας τότε,χωρίς μπαριέρες ή έστω αχυρόμπαλες) με τον οδηγό να καταλήγει ακαριαία.Ήταν μόλις 38 χρονών (γεν.1925).Πολιτικός μηχανικός στο επάγγελμα, άφησε πίσω την γυναίκα του και τα 2 παιδιά τους.Ήταν ο πρώτος θάνατος σε ελληνικούς αγώνες αναβάσεων.



Τάκης Τσερκάκης (23/11/1963)

Ο Τάκης Τσερκάκης ήτανε ο πρώτος Έλληνας συνοδηγός που σκοτώθηκε σε rally. Το περιστατικό συνέβη στον τελευταίο αγώνα, 23 Νοέμβρη του 1963.Ένα φθινοπωρινό rally απαιτητικό και επίπονο,το 9ο της ιστορίας με 20 συμμετοχές, και απόσταση 1365km.Η αφετηρία του ήτανε στην λεωφ. Κηφισίας την Παρασκευή το βράδυ με τερματισμό την παραλία του Βόλου το μεσημέρι της Κυριακής.Σε εκείνο το rally ο Τάκης ήτανε συνοδηγός του Μανώλη Κοτσώνη και πήρανε μέρος με ένα Auto Union.Μέτα την δύσκολο βράδυ της Παρασκευής οι Κοτσώνης-Τσερκάκης βρισκόταν στην κορυφή των χρόνων και χωρίς κάποια ποινή.Κατά την αναχώρησή τους για Μεγαλόπολη όπου θα ήτανε το επόμενο σημείο εκκίνησης το πλήρωμα έχασε τον προσανατολισμό του (όπως και κάποιοι ακόμα).Όταν κατάλαβαν το λάθος τους είχε χαθεί είδη χρόνος, με εκτίμηση καθυστέρησης τα 15 λεπτά.Στην προσπάθειά τους να επιστρέψουν στην Μεγαλόπολη χωρίς ποινή καθυστέρησης ή τουλάχιστον με τις λιγότερο πιθανές ώστε να μην χάσουν την πρώτη θέση βγαίνουν από τον δρόμο και πέφτουν σε μία χαράδρα στις 3:45 περίπου. Σε πρώτη φάση κατά την πτώση του αυτοκινήτου,αυτό ¨βρίσκει" σε ένα κομμάτι της χαράδρας, ανοίγει η πόρτα του οδηγού και ο Μανώλης που δεν ήτανε δεμένος με την ζώνη ασφαλείας πετιέται έξω βαριά τραυματισμένος.
Δευτερόλεπτα αργότερα το αυτοκίνητο συνεχίζει την πτώση του στην χαράδρα με τον συνοδηγό δεμένο μέσα για δεκάδες μέτρα ακόμα.Οι συνέπειες της πτώσης ολέθριες, με τον Τάκη να βρίσκει ακαριαίο θάνατο στο κατεστραμμένο ολοσχερώς Auto Union.Ο αγώνας συνεχίστηκε κανονικά και οι οργανωτές δεν τους έψαξαν γιατί θεώρησαν πως είχαν εγκαταλείψει τον αγώνα και βρισκόταν σε κάποιο ξενοδοχείο για να περάσουν την νύχτα.Τρεις ώρες μετά το ατύχημα, ξημερώματα Σαββάτου πια τους βρήκανε 3 ντόπιοι οδοιπόροι.Ο Μανώλης αναίσθητος μεταφέρεται στο Παναρκαδικό Νοσοκομείο στην Τρίπολη με τις πρώτες τότε εκτιμήσεις να αναφέρουν βαριά εγκεφαλική διάσειση, θλάση στην σπονδυλική στήλη.Η σωρός του άτυχου συνοδηγού μεταφέρεται στην Αθήνα για ταφή.
Ο Τάκης Τσερκάκης άφησε πίσω του την γυναίκα του και τον μονάκριβό του γιο, Μανώλη.


Γιάννης Μεϊμαρίδης "Μαύρος" (5/10/1971)















Ο Γιάννης Μείμαρίδης ή αλλιώς "μαύρος" όπως ήταν το παρατσούκλι του γεννήθηκε το 1925 στην Αθήνα από εύπορη οικογένεια.Αρχίζοντας τους αγώνες σε ηλικία 25 ετών με λευκή Alfa Romeo Giulia κατακτά την πρώτη του νίκη τον Ιούλιο του 1966 στην Ρόδο ενώ συνεχίζει με νίκες στο Τατόι και στην Κέρκυρα.Την ίδια χρονιά κατακτά και το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ταχύτητας.Το 1967 ήταν η καλύτερη του χρονιά κερδίζοντας 4 νίκες σε Φιλέρημο, Ρόδο, Κέρκυρα και Κριτήριο και 2 τίτλους, το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα τουρισμού και το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα αυτοκινήτου με την νεοφερμένη Alfa Romeo GTA, το πρώτο ίσως καθαρόαιμο αγωνιστικό που ήρθε στην Ελλάδα.Από κει και έπειτα έρχεται η πτώση. Χωρίς πρωτάθλημα τις επόμενες χρονιές, μόνο με κάποιες νίκες που χρόνο με τον χρόνο μειωνόταν, 4 το 1968, 2 το 1969, 1 1970.Αιτία είναι οι αρκετές εγκαταλείψεις της καινούριας GTAm καθώς και οι νέοι ταλαντούχοι οδηγοί που ανεβαίνουν στο προσκήνιο.Φτάνοντας στο 1971 που ήταν μια χρονιά φτωχή από πλευράς συγκομιδής βαθμών με εγκαταλείψεις και τερματισμούς χωρίς βάθρο, είχε χαθεί κάθε ελπίδα διεκδίκησης του τίτλου.Τα ΜΜΕ της εποχής ασκούσαν δριμεία κρητική στον Μαύρο, αναφέροντας την "πεσμένη" οδήγησή του και τα πολλά προβλήματα της Alfa Romeo, επηρεάζοντας αρνητικά την ψυχολογία του.Με δύο αγώνες να απομένουν για το κλείσιμο της χρονιάς όλα τα βλέμματα στράφηκαν στον προτελευταίο αγώνα, αυτόν της Ρόδου, Κυριακή 3 Οκτωβρίου. Εκεί ήθελε όσο τίποτα μία νίκη για να τονωθεί η ψυχολογία του.Δυστυχώς έμελλε να είναι και ο τελευταίος του αγώνας.Στον 28ο γύρο λίγο μετά την πύλη της Αγίας Αικατερίνης και ενώ ήτανε στην κορυφή, στην προσπάθεια του να ρίξει γύρο στην BMW 2002 του Κ. Παπούδη ακούμπησαν μεταξύ τους.Ο Γιάννης χτύπησε με τεράστια δύναμη αρχικά στο πεζοδρόμιο και εν συνεχεία στα τείχη του Κάστρου.Η γωνία πρόσκρουσης ήτανε 30 μοίρες από την πλευρά του οδηγού ενώ η ταχύτητα πρόσκρουσης υπολογίστηκε στα 130km/h. Παρά την χρήση ζώνης ασφαλείας και την πολύ καλή για τα δεδομένα της εποχής ασφάλεια της Alfa Romeo η σφοδρότητα της σύγκρουσης ήτανε τόσο μεγάλη που ο οδηγός ανασύρθηκε σε κωματώδη κατάσταση φέροντας κατάγματα στα άκρα, κρανιοεγκεφαλικές και θωρακικές κακώσεις.Αμέσως μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της Ρόδου και από εκεί με αεροπλάνο στην Αθήνα.Κατέληξε 40 ώρες αργότερα τα ξημερώματα της Τρίτης σε ηλικία 27 ετών.Ο θάνατός του ήταν ο λόγος να μην ξαναγίνει ποτέ αγώνας σε δρόμους πόλης (Ρόδος, Κέρκυρα) αλλά μόνο σε αεροδρόμια (Τατόι,Τρίπολη).Συνολικά είχε κατακτήσει 2 Πανελλήνιους τίτλους και 13 νίκες.Προς τιμήν του σήμερα έχει στηθεί προτομή (φωτό. πάνω) στη Κηφισιά,στη συμβολή οδού Ιλισίων και Εθνικής οδού.



Κώστας Πατέρας (2/1972)

O Κώστας Πατέρας είναι η μοναδική περίπτωση Έλληνα οδηγού που δεν έχει σκοτωθεί σε ελληνικό αγώνα rally αλλά σε αγώνα πίστας με sportscars στην Αγγλία.Με συμμετοχές σε αγώνες αυτοκινήτων στην Αγγλία και συγκεκριμένα στις 11 Μαρτίου του 1961 κατέλαβε την 3η θέση στην κατηγορία του στον μη-πρωταθληματικό αγώνα "44th B.A.R.C. Member's Meeting" με αυτοκίνητο AC Bristol στην πίστα του Goodwood.Αυτός ο αγώνας άνοιγε και την αυλαία της αγωνιστικής χρονιάς στην Αγγλία.Τρεις μήνες αργότερα θα καταλάμβανε την 4η θέση στην ίδια πίστα σε παρόμοιο αγώνα με ένα AC κάνοντας μάλιστα και τον ταχύτερο χρόνο στον αγώνα με μέση ταχύτητα τα 127,11km/h.Ο μοιραίος αγώνας γι αυτόν ήρθε το Σάββατο της 25ης Απριλίου του 1964 όπου πήρε μέρος στον μη-πρωταθληματικό αγώνα "61st B.A.R.C. Member's Meeting" στο Goodwood με μία Lotus Elan.Το πρόγραμμα περιελάμβανε 8 αγώνες από 5 γύρους ο καθένας με τους 2 πρώτους να γίνονται υπό το καθεστώς βροχής και έντονης ολίσθησης.Έχοντας ολοκληρώσει το πρωινό σκέλος με 5 αγώνες, απέμειναν άλλοι 3 απογευματινοί.Ο Κώστας καθώς αγωνιζόταν σε έναν από αυτούς έχασε τον έλεγχο της Lotus βγήκε εκτός πίστας και προσέκρουσε σε στύλο-θέση κριτών πίστας στην στροφή "St Mary's".Αναίσθητος και βαριά τραυματισμένος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο και παρά τις προσπάθειες των γιατρών η κατάστασή του δεν άλλαξε.Έμεινε σε κώμα για περίπου 8 χρόνια χωρίς να επανέλθει ποτέ και κατέληξε τον Φεβρουάριου του 1972.Η περίπτωση του μπορεί να χαρακτηριστεί και ρεκόρ διότι ίσως να είναι η μεγαλύτερη διάρκεια ανάμεσα σε ημερομηνία ατυχήματος (1964) και θανάτου (1972) ενός οδηγού στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού!!!


Γιάννης Γεωργαντωνάκης (23/7/2000)

Ο Γιάννης Γεωργαντωνάκης έχασε την ζωή του κατά την διάρκεια του rally sprint Ρεθύμνου στα πλαίσια του Παγκρήτιου Πρωταθλήματος Rally, στις 23 Ιουλίου του 2000 σε ηλικία 29 ετών.Ο άτυχος οδηγός τραυματίστηκε θανάσιμα όταν μετά από έξοδο το Ford Escort RS που οδηγούσε έπεσε από πλαγιά ύψους 15 μέτρων. Ο συνοδηγός του, Γιώργος Κορνάρος γλύτωσε με μερικά κατάγματα.


Δημήτρης Κολιοπάνος (27/9/2003)










Γεννημένος στην Άρτα στις 28/8/1978,πολιτικός μηχανικός στο επάγγελμα, ασχολήθηκε με τους αγώνες rally στην ηλικία των 19 ετών (1997) παίρνοντας μέρος στο πρωτάθλημα Nissan Micra Greek Challenge.Έχασε την ζωή του στην ηλικία των 25 χρόνων μετά από τρακάρισμα στο 28ο Rally Elpa Αχαΐας στα πλαίσια του 9ου αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Rally (ERC) στις 27/9/2003.Το ατύχημα συνέβη 3km πριν τον τερματισμό της 1ης Ε.Δ το πρωί του Σαββάτου 9:15.
Ο Δημήτρης έχασε τον έλεγχο του Toyota Yaris σε μία δεξιά στροφή με ανάποδη κλίση και δύσκολο άνοιγμα.Το αυτοκίνητο προσέκρουσε δυνατά, με την οροφή, από την μεριά του οδηγού σε διπλή ξύλινη κολόνα της ΔΕΗ, με αποτέλεσμα τον ακαριαίο θάνατο του οδηγού από κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και βαριά τραυματισμένο με κατάγματα στο 2ο και 7ο αυχενικό σπόνδυλο τον 30χρονο συνοδηγό του Φάνη Χασιώτη.


Χρήστος Δούρος (9/3/2006)

Ο Χρήστος Δούρος είναι ο δεύτερος και τελευταίος συνοδηγός που έχει σκοτωθεί στο ελληνικό πρωτάθλημα rally.Γεννήθηκε στον Πύργο στις 11/1/1975 και ήταν ένα από τα βασικά στελέχη της Αθλητικής Ολυμπιακής Λέσχης Αυτοκινήτου Πύργου.Ασχολήθηκε με τα rally ως συνοδηγός το 2004.Έχασε την ζωή του στις 9/3/2006 κατά την διάρκεια του 26ου Rally Sprint Κορίνθου στην ειδική διαδρομή του Σπαθοβουνίου όπου πήρε μέρος ως συνοδηγός του Διονύση Σάρλα με Toyota Starlet και αριθμό 50.Το ατύχημα δεν περιείχε σοβαρές υλικές ζημιές ωστόσο η μετωπική σύγκρουση με δέντρο είχε ως αποτέλεσμα ένα κλαδί του να περάσει το παρ μπριζ του Toyota, και να τραυματίσει τον Χρήστο θανάσιμα στον πνεύμονα.Μεταφέρθηκε άμεσα στον νοσοκομείο με ακατάσχετη αιμορραγία χωρίς οι γιατροί να μπορέσουν να αντιστρέψουν την κατάστασή του.Πληροφορίες λένε πως το ατύχημα συνέβη μετά από άλμα κατά την προσγείωση του αυτοκινήτου.Ο οδηγός, Διονύσης Σάρλας γλύτωσε με κατάγματα στα πλευρά.


Λουκάς Γιαννακούλης (6/12/2013)


















Ο Λουκάς Γιαννακούλης γεννήθηκε το 1960 στην Λιβαδειά.Σπούδασε Αρχιτέκτων-Μηχανικός στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.Ήτανε παντρεμένος με την Μαρία Μπόμπολα, κόρη του γνωστού εκδότη Γιώργου Μπόμπολα και είχε μαζί της 3 παιδιά.Λάτρεις των αγώνων μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτων από νεαρή ηλικία.Ένας άνθρωπος της δράσης και δεινός ορειβάτης.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα ήτανε όταν πήρε μέρος στην πρώτη Ελληνική αποστολή στα Ιμαλάια το 1985 και η συμμετοχή του στο φημισμένο rally Dakar τερματίζοντας στην 67η θέση της γενικής κατάταξης ανάμεσα σε 200 αναβάτες και στην 4η θέση της κατηγορίας Super Production 251cc-400cc.Ένας πολύ καλός, ευγενής και χαμογελαστός άνθρωπος λένε όσοι τον γνώριζαν και άτομο με κοινωνικές ευαισθησίες που αγαπούσε την φύση και το περιβάλλον.Έζησε έντονα την ζωή του, μια ζωή γεμάτη δραστηριότητες και extreme sports.Δυστυχώς τη μοιραία στιγμή την ζωή του ήρθε στις 30/11/2013 όταν αγωνιζόμενος για την 1η Ε.Δ του rally Παλλάδιον έχασε τον έλεγχο της ιστορικής Porsche Carrera RSR με αριθμό 60 που οδηγούσε και χτύπησε σε ένα δέντρο,με δύναμη στην πόρτα του οδηγού.Οι διασώστες έβγαλαν τον εγκλωβισμένο οδηγό μετά από 40 λεπτά κόβοντας την οροφή του αυτοκινήτου.Ο Λουκάς έχοντας βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις μεταφέρθηκε αρχικά στο Θριάσιο και ύστερα στο Αττικό νοσοκομείο σε κωματώδη κατάσταση,το πάλεψε αλλά έφυγε 6 μέρες μετά στις 6/12/2013.Ο συνοδηγός του, Γιώργος Πετρόπουλος τραυματίστηκε στον αυχένα και το χέρι αλλά πήρε εξιτήριο 2 μέρες αργότερα.Ο Λουκάς ήτανε ο τελευταίος Έλληνας οδηγός που σκοτώθηκε σε αγώνα rally.



Αναφορικά έχουν χάσει την ζωή τους σε δοκιμές rally και οι:
Σωτήρης Βιρίας "ΣΙΒ" :23/11/1958
Δημήτριος Κουδούνης :3/8/1962
Τεό Καβακόπουλος :17/12/1968

Ετικέτες , ,